Lubisz efektywne narzędzia organizacyjne i oszczędzające czas? Dzisiaj poznasz przydatne aplikacje i programy, które pomogą Ci zyskać chwilę na przyjemności, i trzymać plany w ryzach. Większość z nich już masz, ale jeszcze nie odkryłeś tego, jaką mają moc. Czasami coś banalnego jest najtrudniejsze do wykonania, ale jak to mówią, trening czyni mistrza.

Usprawnienia w kalendarzu

W organizacji i podziale zadań pomaga mi ich specjalne oznaczanie w kalendarzu. Pokażę Wam to na tym zdjęciu.

Teraz czas na ustalenie szczegółów. Mogę najpierw zrobić zadania priorytetowe – nawet jeśli mogę je dokończyć w dzień, w który muszę je wysłać – i mieć „święty” spokój lub zająć się kolejną sprawą. Mogę również je odwlec i zrobić w piątek, ale wtedy nerwowy dzień wyjmie mi 24 godziny z weekendu. Oznaczenia możesz zaprojektować według swoich planów i trybu pracy. Ważne jednak, by od razu kojarzyć je z pilnością skończenia czegoś. Dzięki temu szybko wprowadzisz do kalendarza minimalizm. Nie bez przyczyny umieściłam ten pomysł, jako pierwszy na liście narzędzi organizacyjnych.

Ogranicz czas z telefonem

W ograniczeniu czasu spędzonego na wertowaniu telefonu, przydaje mi się aplikacja „Forest”. Dzięki niej możecie wyhodować sobie las drzew, a wszystko dzieje się kiedy nie korzystacie z telefonu. W skrócie – im mniej czasu na szperaniu w komórce tym więcej drzew zasadzicie. Jeśli szukasz aplikacji zwiększającej produktywność, z pewnością „Forest” będzie tą idealną.

Narzędzie do organizacji mediów społecznościowych

Dla prowadzących profile w social mediach (strony na Facebooku, Twitter, Instagram) „Hootsite” – automatyzuje działania. Planujecie z wyprzedzeniem posty, a one publikują się automatycznie. Dzięki temu możecie na miesiąc zaplanować to, co ma się pojawiać na waszych tablicach.

Pamiętajcie jednak, że na IG nie można w pełni zautomatyzować wpisów. W godzinie, na którą zaplanowałeś zdjęcie lub film, musisz kliknąć powiadomienie z aplikacji i ręcznie opublikować post. Nie jest to jednak już tak czasochłonne, ponieważ to narzędzie organizacyjne, „samo wkleja” Ci do schowka wcześniej przygotowany opis i hasztagi. Ty tylko musisz klikać opcje pojawiające się na ekranie i wkleić wpis.

Efektywne zarządzanie Twoim czasem – organizacja zadań

Możecie wykorzystać do tego zwykłe kartki papieru albo pobrać aplikację listami zadań. Tam zapisujecie to, co musicie zrobić w dany dzień, a aplikacja włączy alarm gdy przyjdzie czas na wykonanie danej czynności. Dzięki temu, będzie o krok do efektywnego zarządzania czasem.

Według mnie, lepiej i szybciej będzie postawić zegarek i zapisywać wszystko na bieżąco. Ale uwaga! Pamiętajcie, że to zegarek jest dla Was, a nie Wy dla zegarka. Gdy coś zupełnie Wam nie idzie, przejdźcie do kolejnej sprawy, na którą trzeba poświęcić mniej czasu i wysiłku. W ten sposób i tak odhaczycie kolejną sprawę, ale jednocześnie lekko się rozluźnicie i powrócenie do bardziej wymagającej czynności będzie łatwiejsze.

Niezawodne narzędzie organizacyjne – magia olewania

To chyba najtrudniejsze narzędzie, które siedzi w głowie. Jeśli potraficie go użyć i olać to, co w żaden sposób nie przedkłada się na posunięcie danej sprawy do przodu, jesteście wygrani. Ja już nauczyłam się 100 razy zastanowić nad sensem danej sprawy nim podejmę kroki, by się nią zająć. Pomagają mi w tym pytanie: „Czy wykonanie zadania, da mi w zamian coś adekwatnego do wysiłku, jaki podejmę, żeby daną rzecz zrobić?”. Dzięki temu mój kalendarz jest minimalistyczny i mieści tylko zlecenia, które przekuwają się w kolejne osiągnięte cele.


Podzielcie się wrażeniami. Czy znaliście, któryś sposób lub praktykujecie go? Jakie macie inne, ciekawe narzędzia na oszczędzanie czasu?