Techniki relaksacyjne z roku na rok zyskują na popularności. Nic dziwnego – każdego dnia życia przytłacza nas na różne sposoby, a przeciążony mózg musi zmierzyć się z wyzwaniami, do których nie jest przystosowany. O tym, jak techniki relaksacyjne mogą poprawić jakość Twojego życia, przeczytasz poniżej.

Techniki relaksacyjne – od czego zacząć?

Oddech pełni kluczową rolę w usuwaniu stresu, lęku i emocji, które wywołują przeciążenie naszego umysłu. Dlatego najważniejsze jest nauczenie się prawidłowego wdechu i wydechu. Już kilka minut wystarczy, by błyskawicznie zmniejszyć napięcie i uwolnić swój mózg z nadmiaru emocji. W końcu to one są najczęściej odpowiedzialne za nasz nastrój i dolegliwości – nie tylko fizyczne, ale i psychiczne.

Techniki relaksacyjne – zapanuj nad oddechem

Regulowanie oddechu zaczynamy od zamknięcia oczu i powolnego wdechu nosem. Następnie, wydychamy powietrze ustami powoli i uważnie. Seria składająca się z powtórzenia tego ćwiczenia siedmiokrotnie, uspokoi nasz umysł, wspomoże zwalczyć atak paniki lub smutku. Uwolni nas od stresu i pozwoli nam lepiej poznać swoje ciało i jego reakcje na techniki relaksacyjne.

Jeśli chcemy jeszcze lepiej wykorzystać potencjał tego typu ćwiczeń, warto skupić się na oddechu i kierować go do punktu poniżej pępka. Wtedy jeszcze efektywniej zrelaksujemy swoje ciało i uwolnimy umysł od nadmiaru emocji, i bodźców.

Oczyść umysł za pomocą słów – technika relaksacyjna dla opornych

Wiele osób ma problem ze spokojnym i miarowym oddechem, więc powyższe ćwiczenie może się nie sprawdzić w ich przypadku. Wtedy dobrze jest opracować plan B – zapisać wszystkie swoje myśli, nastroje i obawy na kartce. Nawet 5 minutowego przelewanie złości lub lęku na papier, zdziała cuda. Następnie taką kartkę niszczymy i staramy się zapanować nad emocjami poprzez wyobrażenie sobie czegoś przyjemnego.

Mam nadzieję, że któraś z tych technik przypadnie Wam do gustu i na własnej skórze doświadczycie wspaniałego uczucia uwolnienia umysłu od nadmiaru :).